Brev:
Middagslur - dreng på 2 år, 5 mdr.
14. september 2011
Alder:
2 år, 5 mdr.
Middagslur - dreng på 2 år, 5 mdr.
Hej Helen
Hvor længe sover et barn til middag. Min dreng på snart 2½ år sover gladelig 2 timer til middag – nogen gange vågner han selv men lige så ofte skal han hives ud af sengen – vi ved af erfaring at han sagtens kan tage 3½.-4 timer i rap hvis han får lov… derfor vækkes han altid efter to timer. Han bliver puttet kl. 19.30 og sover nogen gange kl. 20 - nogen gange først kl. 21. Han skal op om morgnen kl. 6.15 og det er absolut også en kamp at få han til at vågne der.
Er hans søvnmønster normalt og hvornår kan jeg forvente at han sover mindre…. Der er en del af de jævnaldrende i vuggestuen som kun sover 1 time og enkelte der slet ikke sover middagslur. Han er typisk svær at få til at sove om aftenen, men det virker mest som om det er fordi der er en masse tanker i hovedet han lige skal have styr på.
Hvad tænker du? Kan han mangle vitaminer …. har en lidt dårlig samvittighed i forhold til grøntsager for tiden eftersom min søn for øjeblikket nægter at spise kød og grønt og kun vil have brød og pasta.
Hilsen sovetrynens mor