Brev:
Lang tid om at falde i søvn om aften
13. september 2011
Alder:
2 år, 1 mdr.
Lang tid om at falde i søvn om aften
Kære Helen.
Så har jeg igen brug for et par gode råd med hensyn til min søns sovevaner (han er lige blevet 2 år). Efter en heldigvis kort periode, hvor han slet ikke ville i seng om aften, er der nu ingen problemer med det. Vi går ind på hans værelse ca. 19:45 og læser godtnathistorier. Men derefter vil han have, at jeg skal sidde ved siden af hans seng indtil han falder i søvn. Han vender og drejer sig i sengen i lang tid, og det plejer at tage op til en time, før han sover. Det er ikke fordi han ikke er søvnig, det tager bare lang tid for ham at finde den nødvendige ro.
Jeg ønsker selvfølgelig, at han skal føle sig tryg, når han skal sove, men jeg skal være ærlig at indrømme, at jeg efterhånden finder det ret anstrengende, at det tager så lang til at putte ham. Hvis jeg forsøger at gå ud af værelset, kalder han straks på mig. Derudover er det kun mig, der må putte ham. Far må gerne læse godtnathistorierne, men lige så snart vores søn skal sove, er det kun mor, der må sidde ved hans seng. Har du et forslag til hvordan vi kan håndtere ovennævnte?
På forhånd tak.