Brev:
Sove igennem natten
13. september 2011
Alder:
7 mdr.
Sove igennem natten
Hej Helen,
Jeg har en skøn dreng på 7 mdr. som stadig vågner 2 gange om natten og skal have flaske (har altid kun fået MME). Så mit spørgsmål til dig er, hvordan får jeg ham til at sove hele natten igennem :-)
Jeg vil lige ridse dagen op for dig.
Vågner ca kl. 06 - 06.30, derefter er han vågen ca 1 -11/2 time hvorefter han bliver træt og skal sove. Han er ikke sulten, så han vil ikke have flaske.
Vågner ca. kl 9 og her får han ca 1 dl grød plus vand eller mælk. Bliver træt efter 1 time. Bliver lagt til at sove. Sover 2 - 3 timer.
Når han vågner ved 12 - 13 tiden, får han enten flaske (100 ml, mere vil han ikke tage) eller grød plus drikkelse.
Han er ikke meget for at få flaske om dagen. Kun om natten.
Derefter kan jeg strække den til kl 15 til han skal sove igen. Der er han træt.
Så vågner han ca. 16.30. Jeg prøver at give ham enten grød eller cultura med frugt. (Han vil ikke have grøntsagsmos.) Han spiser lidt hvis jeg er heldig.
Ca kl 18 spiser han grød og her vil han gerne spise.
Fra han vågner kl. 16.30 og til han skal i seng ca 20, er han pirrelig. Han bliver hurtig træt, men hvis jeg ligger ham til at sove, kan han ikke sove kl 20 igen.
Han får tilbudt flaske inden han skal i seng. Nogle gange vil han have den, andre ikke.
Så vågner han ca.23 - 24 og får flaske (190 ml).
Sover igen til ca 04 og får flaske ( ca 200 Ml).
Indimellem det vågner han ofte grædende. Nogle gange kan vi trøste ham hurtigt andre går der en1/2 time.
Jeg håber du kan finde ud af hvad jeg skriver :-)
Kærlig hilsen
Lotte