Brev:
Tidlig op
10. september 2011
Alder:
5 mdr.
Tidlig op
Hej Helen,
Tak for dit svar omkring putning af vores datter på 5 måneder. Det går meget bedre nu :o)
Jeg ved at børns sovevaner ændre sig hele tiden, men jeg vil gerne have et råd fra dig alligevel. Vores datter er begyndt at stå tidligere og tidligere op og jeg vil høre om du mener der er noget vi kan gøre for at ændre lidt på det.
Vi følger den plan du tidligere har oplyst os i løbet af dage så vidt muligt. Hun får stadig sin 3. lur og vi mener ikke hun kan undvære den endnu.
Hun tager den godt nok som regl først kl. 17-18, men alligevel er hun meget træt om aftenen og sover ofte kl. 19.30. Nogle gange lykkedes det os at strække den til kl. 20.
Hun får mad 1-2 gange i løbet af natten. Når hun vågner og skal have mad fra kl. 5.30 og fremefter sover hun ikke igen. Hun har ellers i lang tid faldet i søvn ved flasken, men ikke længere.
Hun gnider sig i øjnene og gaber, men uanset hvad vi gør vil hun ikke sove. Vi har prøvet at sidde med hende i vores arme, ligge hende tilbage i hendes seng og holde hånden på hendes bryst og ligge hende over i vores seng.
En morgen stod hun op kl. 5.45 og er som sagt stadig træt. Hun sov i barnevognen allerede kl. 7.15 og så bliver resten af dagen så rodet for hende.
Det længste hun strækker den til er kl. 6.30. Det er egentlig også fint nok, men problemet er at hun er træt og pylret lige fra vi står op. I dag stod hun op kl. 6.30 og sov allerede i barnevognen kl. 8.
Når hun sover om formiddagen, hvor hun er stået tidlig op varierer det stadig om hun sover 45. min eller op til 2 ½ time.
Håber du kan komme med et forslag til os?
Hilsen en mor