Svar: Afviser flaske - 8 mdr.
9. september 2011
Alder:
8 mdr.
Hej med dig
Måske er jeres datter træt af smagen af mme og I kan derfor i første omgang, forsøge at skifte til et andet mærke. De smager meget forskelligt alt efter hvilket produkt I vælger.
Det kan også være at hun kan lide smagen af vælling og det vil også tælle med i mælkeregnskabet, så det kan også være en mulighed:)
At hun får sine 3 flasker i døgnet, handler især om at hun skal have mælk nok. Og I skal derfor også sikre hende mælk via maden. Det er vigtigt at I bruger mme i grød og mos og det er også vigtigt at I laver sovs, giver hende ost osv. som også er en god og naturlig kilde til at få kalk. Derudover må I gerne begynde at give hende lidt tykmælk, neutral sødmælksyoghurt eller lignende, så I på den måde sikrer hende mælk og dermed kalk. Hun skal meget gerne nå op på mindst 1/2 lidt mælk dagligt, for at få sit behov for kalk dækket, får hun mindst 400ml mme dagligt, er hendes behov for jern dækket.
Hendes behov for væske, må så derudover stilles af vand - vand er den bedste tørstslukker og det er vigtigt at hun drikker vand. Rent vand fra hanen. Det bør gives til alle måltider og også som tørstslukker imellem måltiderne.
Hvis I ikke kan få hende til at indtage mindst 1/2 liter mælk dagligt så vil lægen sandsynligvis anbefale at I giver hende et dagligt kalktilskud, får hun ikke mindst 400ml mme dagligt, så skal hun som nævnt også have et dagligt tilskud af jern. Det er vigtigt at hun når op på den fulde anbefalede mængde, ellers skal I give tilskud ved siden af.
Håber I kan bruge dette videre, fortsat held og lykke :)
Med venlig hilsen
Helen Lyng Hansen
sundhedsplejerske