Brev:
Hvornår må barnet få en pude i tremmesengen?
7. september 2011
Alder:
15 mdr.
Hvornår må barnet få en pude i tremmesengen?
Kære Helen
Jeg har læst nogle steder, at det er farligt at bruge en pude i tremmesengen, da der er risiko for, at barnet bliver kvalt, og jeg vil gerne høre din mening.
Vores pige er 15 måneder gammel, cirka 80 cm høj og vejer cirka 12 kilo. Hun kan kravle og gå en smule uden at blive holdt i hånden, og hun kan rejse sig op uden at holde ved noget. Hun vil meget gerne ligge i vores seng på maven, med hoved, arme og halvdelen af overkroppen ind over puden og benene trukket op under sig. Jeg tror, at det er rart for maven - hun har ofte problemer med luft i maven. Vil det være OK at give hende en pude i tremmesengen, som hun kan lægge sig hen over? Vi har en juniorpude med dun/fjer, som kom med hendes juniordyne.
Med venlig hilsen
Udlandsdanskeren