Brev:
Dårlig vane?
6. september 2011
Alder:
15 mdr.
Dårlig vane?
Hej hej!
Endnu et spörgsmål om den herlige sövn :-)
Min datter er nu 15 mdr og begyndte i vuggestue 3 uger siden, (2 ugers indköring + 1 "rigtig" uge). Det er en harmonisk vuggestue med god normering og söde pädagoger, så det föles godt.
Det er gået over al forventning, med tanke på hvor morsyg, hun altid har väret. Hun har väret ked af det, når jeg har sagt farvel, men er hurtigt blevet glad igen, Hun er rigtigt glad for sin komtakt-pädagog - hun spiser godt, vil gerne lege og falder i sövn i barnevognen uden problemer.
Når hun ska nattes om aftenen, tager det min mand 10 min at få hende til at falde i sövn. Når jeg skal natte hende, så kan det tage op til ½ time. Hun lägger sig ned og falder nästen i sövn, for så at springe op og vil ha et knus. Så skal der mosles lidt rundt i sengen, så lägger hun sig, og så skal hun ha et knus og kys igen.. Kan det väre en reaktion på, at jeg er begyndt at arbejde, og dermed "forlader" hende - og nu også afleverer hende i vuggestuen?
Vi har altid siddet ved siden af sengen til hun er faldet i sövn. Hvor lang tid er det ok, at sidde ved hende, til hun er faldet i sövn - jeg mener; bliver det en dårlig vane?
En anden ting er, at hun er begyndt at vågne op om natten (igen igen...igen), og står op i sengen og kalder. Det er oftest umuligt at få hende til at lägge sig ned i sengen og falde i sövn igen,- lige så snart, at vi er på vej ud ad dören, så gräder hun igen. Nu, når jeg er startet på arb igen, så orker jeg ikke så mange vågne nätter, så jeg har taget hende ind til os, hvor hun så faktisk har sovet et par timer på min mave og resten af tiden imellem os. Jeg synes jo også, at hun skal have lov til at få närhed/tryghed, nu hvor der sker så meget nyt med vuggestuestart og mor er väk på arb...
De sidste par dage, har jeg kunnet lägge hende ned i sin egen seng igen tidligt/midt på natten, og har så taget hende ind når hun har kaldt ved 5-tiden...
Dette kan jo også blive en dårlig vane, for det er jo väldigt hyggeligt :-)
Er det sådan at vi bör anskaffe os en gästeseng og stille op på hendes värelse, eller tror du, at det går over igen, når hun har vännet sig til alt det nye?
Jeg kan tillägge, at hun hviler en gang om dagen nu ca 1½-2 timer.
Ha en god dag .-)
/Cam