Brev:
Skal jeg bare være tålmodig og stadig prøve med skemaden hver dag?
6. september 2011
Alder:
5 mdr.
Hej Helen.
Tak for dit svar ang. flaske og skemad.
Siden jeg skrev til dig, har min søn så afvist skemaden og vil kun have flaske nu. Så jeg tænkte jeg ville høre dit bud på, hvad jeg kan gøre. Nu er han 5 1/2 måned gammel.
Jeg har prøvet at gøre som du skrev til mig, altså at tilbyde ham grød og mos på de nævnte tidspunkter. Jeg har også prøvet stille og roligt at tilbyde ham det når han vågner af en lur. Og jeg også forsøgt at vente med skemad til inden han skulle sove for at vente til han blev rigtig sulten, men uden held. Nogle gange har han taget et par skefulde og andre gange slet ikke. Han elsker tilgengæld at drikke vand af kop. Nogle gange når han har taget imod maden, har han nærmest fået kast op fornemmelser, og det synes jeg er lidt synd, så har jeg ikke villet give ham mere. Jeg har ellers været omhyggelig med konsistensen af maden, så ikke den er for tyk/grov.
Hans interesse for hvad vi andre spiser og drikker er blevet større og han har nogle enkelte gange fået lov at gumle lidt på en gulerod eller agurk eller en pære e.lign.
Skal jeg bare være tålmodig og stadig prøve hver dag? Eller skal jeg måske holde en pause hvor han ikke får det tilbudt?
Ser frem til at høre fra dig.
Fra den (u)tålmodige mor :-)