Brev:
Kan ikke lide mad med klumper i
6. september 2011
Alder:
7 mdr.
Kan ikke lide mad med klumper i
Hej Helen.
Igen et mad spørgsmål.
Tristan er ikke så vild med klumper i hans mad, i hvert fald ikke hans aftensmad.
Det morgen får han havregrød og det er intet problemer med klumperne.
Til middagsmad for han et kvart stykke lignende bondebrød. + en god portion grønsagsmos. nogen dage, køre rugbrødshapserne bare ind og det er vældigt fint det hele, dagen efter, er rugbrødshapserne bare ikke gode. selvom der er det samme på og samme slags brød. hvorfor er det sådan? er det normalt?
Med hensyn til aften, er det okay, hvis maden er blendet helt og der er lidt kød klumper i, men hvis der er meget mere end det, så er munden lukket med syv sejl og han ryster på hovedet, når jeg bare nærmer mig med skeen.
Prøvede for nogen dage siden at mose hans aftensmad med en gaffel, der var kartoffel og så nogen grønsager i, kødet var fin hakket. men nej nej, det ville lillemanden ikke have. men da jeg gik ud og blendede det, gik det fint igen. men er det ikke nu her de burde begynde at få mere klumpet mad? og har du nogen gode foreslag til hvordan vi kan komme over på mere klumpet mad?
Han er heller ikke så glad for mad i hånden. det eneste indtil videre han gider at "spise" er agurkstænger. ellers sidder han bare og banker det ned i bordet og synes det skal leges med. ikke altid det når i munden.
banan eks. er bare ulækkert at holde ved, synes han.
har prøvet at lave dine rugbrødsbjælker, men nej det skal i hvert fald ikke i munden.
Hvor længe skal jeg blive ved med at tilsætte mme til al mos? og fedtstoffet?
Pt får han en flaske til formiddag inden hans første lur og så får han en om eftermiddagen. begge af 180 ml. nogle dage drikker han det hele, andre dage ikke. det afhænger meget af hvor meget han selvfølgelig har spist til de andre måltider.
han får en flaske vælling, 200 ml, inden han kommer i seng. han får intet før næste morgen. er det okay, med flaske måltiderne? og hvornår burde jeg fjerne en af dagsflasker?
Jeg putter jo stadig mme i hans mad. så hvis jeg fjernede en af flaskerne ville han satdig nå op over de 400 ml. men hvad burde de få i døgnet?
Med venlig hilsen
Camilla