Brev:
Øjenkontakt med dreng på 7 mdr.
6. september 2011
Alder:
7 mdr.
Øjenkontakt med dreng på 7 mdr.
Hej Helen.
Så er jeg her igen. Denne gang er det min dejlige dreng på 7 måneder det drejer sig om. Han er en mild og dejlig dreng, der sjældent er ked af det. Der kan gå flere dage uden vi høre ham græde. Han sover ligeså lidt som søsteren gjorde, men det kan jeg forholde mig til, der har jeg jo været før. Han er fysisk meget igang, og står flot på alle 4, han kryber raskt hen over gulvet, sidder rankt i høj stol, spiser 3 måltider grød, og er begyndt at få blødt brød og blød frugt i små stykker, drikker vand og MME af glas som supplement til amningen.
Han genkender mor, far og søster samt mormor. Han har let til smil og reagerer med glæde når han ser en af ovennævnte.
Min bekymring er, at han ikke holder øjenkontakt mere end få sekeunder af gangen. Jeg kan ikke altid få øjenkontakt med ham. Selv når han spiser har han fokus ved siden af mig eller på andre ting. Han kigger ofte lige ved siden af mit hovede, og viger med øjene efter 1 - 3 sekunders øjenkontakt.
Han havde en hård fødsel med dårlig apgarscore, og 1½ times C-pap før han selv iltede godt nok.
Skal jeg bekymre mig om opmærksomhedsforstyrrelser?
Hilsen Anne