Brev:
Dagsrytme (mælk, mad og svømmehal)
5. september 2011
Alder:
8 mdr.
Dagsrytme (mælk, mad og svømmehal)
Kære Helen,
Så er B blevet 8 måneder (og en uge gammel) og han trives rigtig godt. Kravler, rejser sig op ad alt og har lige fundet ud af hvordan man sætter sig ned på numsen :-) Han er alt i alt meget aktiv og glad.
Jeg vil gerne høre hvad du synes om hans rytme og mælkeindtag.
06-07 Vågner og ammes.
07.30 øllebrød sødet med bananmos eller andet frugtmos, eller fuldkorsgrød evt med frugtmos.
Vand af kop.
09.00 formiddagslur 1 time (højst halvanden)
10.00 frugtmos, d-vitamin og jern
12.30
Grøntsagsmos + rugbrødshapsere med torskerogn eller makrel (som han han selv øver sig i at spise), evt lidt myseost eller bananstykker.
Vand af kop.
13.15
Ammes og sover ca. 2 timer
16.00
Fuldkornsgrød eller øllebrød (modsatte af hvad der blev givet om morgenen)
18.30
Aftensmad. Han får for det meste hvad vi spiser, ellers får han mad på glas hvis vi får noget som han ikke kan spise.
19.30-19.45
Ammes og ligges i seng.
22-23
Får omkring 170 ml MME inden vi selv går i seng.
Vågner nogen gange ved 03-04 tiden og skal have sut, ellers sover han til kl. 06-07.
MME har han fået gennem den sidste uge - han har ellers aldrig fået mme før. Vi prøvede at give ham det, da han var begyndt at vågne flere gange om natten igen. Det har hjulpet betydeligt på søvnen. En enkelt gang er han vågnet ved 4 tiden og havde tydeligvis ondt i maven - men det har vi ikke oplevet igen.
Vi har prøvet at give ham MME tidligere i håb om at få en bedre nattesøvn, men har har bestemt ikke ville tage flaske. Men nu virker det som om at han er meget glad for denne flaske. Da vi ikke har prøvet at give MME før- ved vi ikke om 170 ml er normalt - eller er det meget forskelligt fra barn til barn?
Jeg er i tvivl om hvorvidt han får mælk nok. Det er jo svært at vide hvor meget mælk han får gennem mig. Jeg har ikke haft spændte bryster siden han var 4 måneder gammel - men når jeg prøver at malke ud med hånden- så sprøjter det med mælk. Men det virker bare som om at han ikke synker nær så meget som han plejede tidligere - altså det virker ikke som om han får så meget mælk ud.
Hvad synes du ellers om rytmen?
Til sidst har jeg et spørgsmål fra farmand, som spørger hvor længe en baby på 8 mdr må være i svømmehal ad gangen?
Tak for hjælpen ;-)