Brev:
Ændret appetitmønster
5. september 2011
Alder:
7 mdr.
Ændret appetitmønster
Hej
Ja, så er der igen nogle spørgsmål som melder sig.
Min datter har siden hun blev introduceret til fast føde som 4 månder, været rigtig glad for stort set alt hvad hun blev præcenteret for. Og hun spiste godt.
Hun er nu begyndt til aftensmad, at afvise det mos, som jeg har lavet. Hvis jeg så laver noget købe grøntsagsmos spiser hun lidt. Hvad kan det skyldes at hun lige pludselig afviser?
Hendes måltider dagen igennem ser således ud:
Morgen - havregrød
Middag - Øllebrød og flaske inden hun skal sove
eftermiddag- Fuldkornsgrød
Aften- Grønsagsmos med kød og flaske inden hun skal sove.
Sen aften- flaske
Tidlig morgen- flaske.
Har du nogle kommentarer til dette. Hun får jo ikke meget grønsagsmos og kød på denne måde, så måske hun skulle have det til middag i stedet???
Derudover præcenterer jeg hende for små rugbrødshapsere, og hun afviser dem nærmest inden de kommer i munden. Når rugbrødshapsen endelig kommer ind i munden stikker hun tungen ud, og gør alt for at få det ud igen. Det samme gør hun med bittesmå kødstykker. Er hun ikke klar til dette eller skal jeg blive ved med at forsøge.
Min datter vil i øjeblikket helst stå op med min hjælp. Og hun er begyndt at tage skridt også, men hun gør på ingen måde antrit til at ville kravle - hun synes det er mere spændende at stå op. Hun er utrolig stærk i hendes ben, og knap så stærk i armene. Kan jeg gøre noget for at hjælpe hende til også at kravle???
Åhh jeg skriver jo altid til dig med det hun ikke kan - min datter kan jo en hel masse fantastiske ting:)
Hilsner fra en stolt førstegangsmor.