Svar: Varm grøden igen
4. september 2011
Alder:
5 mdr.
Kære Maria
Du må gerne lave en portion grød, dele den i to og således give den samme grød to dage i træk. Grøden kan holde sig op til 24 timer i køleskab og den mængde du skal bruge til din datter, kan opvarmes i gryde eller i mikroovn lige inden servering. Nogle gange kan det være nødvendigt at tilsætte lidt ekstra mme, under opvarmning/omrøring for at gøre grøden lidt mere lind, når den har stået på køl.
Der vil naturligt ske et lille tab af næringsstoffer, når grøden koges op med modermælk eller modermælkserstatning, - dette er dog uden betydning i forhold til indholdet af vitaminer i barnets mad i øvrigt :)
Jeg kan ikke helt gennemskue om du lader grøden holde sig i tre dage - det er for længe, du bør lave ny grød mindst hver anden dag :) Den holder sig som sagt max 24 timer og dertil kommer, at din datter sandsynligvis også vil sætte pris på at få lidt forskellig grød fra dag til dag ... :)
Fortsat god appetit :)
Med venlig hilsen
Helen Lyng Hansen
sundhedsplejerske