Brev:
For meget grød og mos
1. september 2011
Alder:
5 mdr.
For meget grød og mos
Hej Helen
Tak for svaret ang. grød/flaske..
Jeg har fået Mikkel nogenlunde op på 1000 ml. igen og han sover så fantastisk fra 21-7 uden opvågning - kun for at blive lagt i rigtig stilling og få sin sut. Jeg må nok erkende at jeg har været ALT for hurtig med at forøge mængden af grød/mos. Jeg har troligt fulgt opskrifter fra sundhedsstyrelsen. F.eks. er gørden lavet på 1/2 dl. mel, MME svarende til 1/2 dl. + 2 dl. vand, plus frugtmos. Mosen er 200 g. kartofler, 1/2 dl. vand og 1/2 dl. MME + 1 spsk. fedtstof - Og alt dette har han "slugt". Vi startede selvfølgelig stille ud, da han var lidt over 4 mdr. (Grunden til opstart af fast føde var begyndende opvågning om natten og stor interesse for vores mad!)
Men nu hvor Mikkel har spist den mængde er det jo klart der ikke har været plads til den rette mængde MME i løbet af dagen - og han har således måtte vågne om natten for at få dækket sit behov.
Jeg har nu bare brug for at høre hvor meget grød/mos i løbet af dagen + hvor meget MME? Han bliver 6 måneder om 12 dage.. Og hvor meget når han bliver 7 måneder? Jeg går ud fra MME er det vigtigste, men i hvor lang tid?
Hvornår kan man f.eks. "bare" lade dem spise grød/mos indtil de bare udviser mæthed (Mikkel har jo bevist han kan spise 2 "store" portioner). Og hvad er retningslinierne omkring mængden af MME (6,7,8,9 mdr)?
Spændt på svar!
Hilsner
Den "overfodrende" mor