Brev:
Søvn og gråd - 21 mdr.
31. august 2011
Alder:
21 mdr.
Søvn og gråd - 21 mdr.
Hej Helen,
Et spørgsmål om søvn. Jeg har altid reageret hurtigt på S.’s gråd, når han sover om natten, og siden han blev et år, har han faktisk sovet i vores soveværelse i sin egen seng. I starten var det fordi at han vågnede mange gange hver nat, og der er langt ind til hans eget værelse, men efter at han er begyndt at sove bedre, synes vi bare at det er hyggeligt at sove sammen alle tre :)
Jeg taler selvfølgelig om søvn med mine amerikanske veninder, og flere af dem siger, at de lader deres barn græde i mindst 10 min., før de går ind til dem. Jeg er pludselig blevet i tvivl, om det er rigtigt at reagere så hurtigt på S. Jeg venter lige for at se, om han holder op, men jeg kunne ikke drømme om at lade ham græde så længe. Når han vågner (1-2 gange hver nat), er han som regel tørstig og drikker en masse. Han virker ikke afhængig af sutten, selvom han gerne vil have den, når han skal falde i søvn.
Bør han flytte ind på sit eget værelse og selv klare sig om natten?
Mette