Brev:
Græder under måltiderne
30. august 2011
Alder:
7 mdr.
Græder under måltiderne
Hej Helen
Jeg har endnu et spørgsmål angående min søn og igen drejer det sig om at han bliver ked af det. Jeg begyndte så småt at give ham grød mm. da han var 4 mdr. og han virker meget glad for det og vil smage og kan lide alt. Men når han skal spise, vil han selv og græder hvis han ikke må.
Han får selvfølgelig lov og er hans alder taget i betragtning rigtig god til det - kan dog ikke håndtere en ske eller f.eks. små stykker brød. Han får enten nogle stykker frugt eller grøntsager til alle måltider, men hoveddelen og det nærende af måltidet er mos. De første par skefulde går fint, men så begynder han som regel at græde og vil selv med det resultat at det meste ender på gulvet og han ikke får spist noget.
Jeg har forsøgt at give ham hans egen ske, men han vil have den jeg bruger. Jeg har også prøvet at give ham legetøj, men det distrahere ham. Vi er nu endt i en lidt ond cirkel hvor han vil ammes mere og mere og jeg tror han opfatter maden som legetøj. Hvordan får jeg ham til at spise mere uden at måltiderne ender gråd?
Med venlig hilsen
Mariette