Brev:
Grød med revet æble i stedet for frugtmos
30. august 2011
Alder:
5 mdr.
Grød med revet æble i stedet for frugtmos
Hej Helen
Endnu et spørsgmål :o)
Min søn får flaske når han vågner (kl. 7) og efter formiddagsluren. Ved middags tid får han grød - ca. 1,5 dl. Og så får han flaske efter behov indtil aften. Til aftensmad får han kartoffelmos - ca. 2 dl. Og så flaske lidt efter og til slut en flaske inden han skal puttes. Han spiser alt mellem 100-210 ml. pr. flaske. Sover fint (har dog lige været syg! Men ellers gør han det) og han sover ca. fra 21 til kl. 7 næste morgen uden flaske. Lyder dette fornuftigt?
Mine spørgsmål er: Hvor meget MME skal en dreng på 5 måneder have i løbet af en dag? Før vi gik på fast føde fik han omkring 1100 ml. om dagen - nu er det omkring 700 ml. Han er en stor dreng på 10 kg og 72 cm lang. Og begyndte at vågne og udvise stor interesse for mad, derfor begyndte vi på fast føde en uge efter han var blevet 4 måneder.
Da han var syg (Diarré) gav vi revet æble på gørden og det var virkelig noget han kunne lide, kan vi ikke fortsætte med det i stedet for frugtmos?
På forhånd tak for svaret!
Anette