Brev:
Putteritualer - 6 mdr.
29. august 2011
Alder:
6 mdr.
Putteritualer - 6 mdr.
Hej Helen
Jeg har tidligere skrevet til dig om min søns sovevaner. Nu sover han fint, men han er svær at få puttet. Han vil helst falde i søvn hos mor, hvor jeg putter ham ind til mig. Han vågner ikke af at blive flyttet, men han begynder at være stor at vugge i armene, så jeg vil gerne begynde at give ham en ny rutine.
Jeg har prøvet at lægge ham i vognen og gå tur med ham. Her ligger han bare vågen og snakker med sutten osv. selv om han er træt. Dette tog 45 min og så blev han ked af det og måtte op til mor og sov næsten med det samme.
Om aftenen kommer han i bad, får mælk og så "læser" vi bog og synger den samme sang og putter - hos mor dog. Han sover med en stofble og den bamse der har fulgt ham siden han blev født.
Han er meget urolig når han bliver lagt og hele kroppen er i bevægelse. Jeg har prøvet at pakke ham tæt ind, men med en dreng på 6 mdr flyver det af lige så hurtigt som det kom på :o)
Jeg har også prøvet at lægge og tage op når han blev ulykkelig, men det blev der ligesom mere uro af. Eller også giver jeg for hurtigt op. Jeg ved det ikke.
Jeg er meget i tvivl om hvordan jeg skal gøre, men jeg kan ikke bare lade ham græde sig i søvn, så jeg håber, at du har nogle gode ideer og metoder til at få dette vendt igen.
Mange hilsner fra
Os begge