Brev:
Putning varer 1½ time
11. august 2011
Alder:
11 mdr.
Putning varer 1½ time
Hej igen!
Jeg må sige at du har misforstået mig i mit sidste brev. Vi er IKKE til "go´nat og sov godt metoden"! Det er ikke noget vi har praktiseret førhen, men gjorde det i 3 dage, indtil vi fik et svar fra dig! Vi har altid været ved vores datter, når hun skulle sove, været inde ved hende til hun er faldet i søvn, omfavnet hende og give hende tryghed, masser af nærvær og på ingen måde negliceret hendes behov!
Grunden til at jeg skrev til dig, var for at få gode råd om hvordan man kan putte ens barn og stadig bibeholde den gode puttesituation, uden at det skal tager 1½ time før hun falder i søvn og det netop ikke bliver en kamp!
Hvis putningen af vores datter i gennemsnit tog 20 min. ville der ikke være noget som helst problem. Men når det tager 1½ time, selvom hun er træt, synes vi ikke det er okay for os eller for hende! Hun får som jeg skrev tidligere en flaske inden hun bliver puttet og virker rigtig træt, putter ind til os og sin nusseklud... når hun bliver lagt i seng virker hun stadig træt og putter ind til sin klud, men så er det nogen gange at hun efter et stykke tid ruller om på maven, begynder at vil rejse sig op og "kvikker op" på en måde. Så putter vi hende igen og nogen dage bliver det til en leg for hende.
Vi har aldrig, før jeg skrev til dig, forladt hende og ladt hende græde sig selv i søvn... sådan en slags forældre er vi ikke (hverken min mand eller jeg)! Vi lytter til vores barn... grunden til at vi afprøvede den nye teknik (lig barnet i seng, med "godnat og sov godt lille skat, kommer ind og ser til dig om lidt" og så komme ind nogle minutter senere, hvis barnet var ked af det, men ikke med det samme), var efter anbefalinger fra vores venner, der sagde at det havde været rigtig godt for dem og lært deres barn selv at falde i søvn efter cirka en uge!
Men vi var ikke ok med at vores datter skulle blive så ked af det og synes netop ikke det var en god måde, at lære at falde i søvn på selv, og skrev så til dig for at få et godt råd til en anden måde, at lære vores datter at falde i søvn i sin egen seng, uden at være i vores arme og rejse sig op (det har hun gjort lige siden hun kunne), men stadig med vores nærvær, så hun var tryg og får gode søvnvaner!
Når vi skal putte hende, læser vi i bog og sidder tæt og snakker om det vi ser, så får hun flaske, og bliver efter flasken bøvset af (hvis hun kan) og inden hun falder i søvn bliver hun lagt i sengen og vi bliver inde hos hende til hun giver slip!
Nogen gange går det fint og tager omkring 10-20 min. og andre gange 1½ time!
Ja så håber du kan komme med lidt konstruktiv råd og hjælpe os og vores datter!
Hilsen Racoon