Brev:
Ønsker at stoppe med amning
3. juli 2003
Alder:
3 mdr.
Ønsker at stoppe med amning
Da min datter var 2 måneder gammel begyndte jeg at supplere amningen med flaske, da hun tydeligvis ikke blev mæt.
Nu har hun så fået både bryst og flaske med mælkeerstatning i 1 måned, og det er efterhånden blevet en kamp at få hende til at sutte på brystet, da flasken jo er meget lettere at få mælk ud af.
Jeg ved, at det anbefales, at man ammer til i hvert fald 4 eller 6 måneders alderen, men jeg ønsker altså at stoppe helt nu. Jeg har dog meget svært ved at finde råd til metoden hertil. Hvor lang tid skal det tage, og hvordan undgår jeg brystbetændelse, som jeg har haft en enkelt gang tidligere og frygter meget?
Med venlig hilsen
Nina Møller