Brev:
Natte-amning hver anden time
3. juli 2003
Alder:
3 mdr.
Natte-amning hver anden time
Vi har en dejlig pige på 3 måneder og 7 kg, der trives og vokser, men som sjældent sover ret længe ad gangen.
Det er først for ganske nylig, at hun er begyndt at sove mere en 2x½ time om dagen - nu er hun helt oppe på 2x1 time!
Det er dog værst om natten.
Hvad amning angår så går der 2, oftest 3 timer mellem hver amning - også om natten - og jeg er helt ærligt ved at være lidt ude af flippen over natteroderiet.
Hun får en ordentlig ammetår mellem kl 19 og 20, og så putter vi hende, og hun er smaddergod til at falde i søvn i vuggen - det tager ca. 10 minutter.
Herefter vågner hun første gang ca. 23.45 og tager en tår, så igen kl. 1.30, kl. 3.15, kl. 5, og til sidst kl. 7 og så falder hun ikke i søvn igen (sådan ca. tider).
Nogen gange tager hun en ordentlig slurk og andre gange noget mindre, men hun er altid hidsigt søgende efter brystet, når hun vågner og tager godt fra. Heldigvis falder hun i søvn bagefter uden nogen indsats fra min side.
Men det er for meget med alt det vågnen - jeg får knap to sammenhængende timer.
Hvornår er hun stor nok til at sove i længere tid uden mad?
Vi vil nødig begynde at nægte hende brystet om natten, hvis hun virkelig har behovet, men så snart hun kan holde til det, har vi ingen skrupler. Én natteamning eller to er også fint, men det er simpelthen for meget for mig i øjeblikket.
De bedste hilsner
Kamilla