Brev:
Skal jeg lade hende spise til hun afviser?
8. juni 2011
Alder:
4 mdr.
Skal jeg lade hende spise til hun afviser?
Hej.
Har tidligere nydt godt af dine svar på mine spørgsmål. Denne gang drejer det sig om min datters grødmængder.
Hun startede med at få grød med lidt frugtmos i fra hun var 4 mdr. Lige fra den første skefuld har hun været vild med det, og fandt hurtig ud af teknikken - ja man skulle tro hun aldrig har lavet andet:) I starten blev det kun til 3-4 skefulde, men hun viste tydeligt at hun ville have mere. Stille og roligt øgede jeg mængden. Og da jeg nåede op på ½ dl holdte jeg hende på den mængde efter råd fra dig.
Da der var gået 14 dage begyndte hun at få grønsagsmos, og her max ½ dl. I starten skulle hun lige finde ud af den nye smag og konsistens, men det glider ned, og hun er nu glad for det.
Jeg har aldrig ladet hende spise til hun selv sagde fra - jeg har sagt stop for hende, så hendes mave kunne følge med.
Mit spørgsmål er - kan jeg snart lade hende spise til hun selv siger fr??. Min datter er en stor pige på 9 kg (4½ mdr).
Og hvornår tænker du at vi kan gå i gang med 3 grødmåltid?? Hun får nu grød med mos efter morgen/formiddagslur ca kl. 9.00-9.30. - og grønsagsmos efteer sidste lur ca kl. 17.30-18.0?? Og hvilket tidspunkt på dagen??
Hun får vand af kop til hvert måltid, og er blevet rimelig til at drikke, men selvfølgelig stadig ikke store mængder. Skal jeg blive ved med at amme hende efter måltid til hun selv afviser brystet??
Og så lige det sidste spørgsmål - Synes jo min datter er en stor, glad, livlig pige, og hendes vægt er kun gået støt opad. Det er ved at være lidt hårdt for ryg og arme:) Tænker om der ikke snart kommer en periode, hvor vægten står lidt stille - det går jo vildt hurtigt. Synes du hun er for stor??? Min sundhedsplejerske siger at hun er fin, og at jeg ikke skal tænke på hendes størrelse endnu - det skal nok udligne sig. Hvad tænker du?? Hun er 69 cm.
Uhh så meldte et nyt spørgsmål sig. Hun er 4½ mdr, og kan stadig ikke trille - hun gør ikke en gang antrit til det. Hun eeelsker at ligge på ryggen, hvor hun basker med arme og ben og kommer med veltilfredse hvin, og pludrelyde. Jeg ligger hende ofte på maven, men det gider hun max 5 min, selvom jeg forsøger at gøre det spændende. Øver også at trille, men hun virker ikke til at kunne lide det. Hun lærte meget sent at ligge på maven, da hun var fastlåst ml. skulderbladene, og det derfor var ubehageligt. 8 uger gammel kom hun til kiropraktor, som hjalp hende, og derefter begyndte hun at øve sig i at ligge på maven. Men hvad tænker du om at hun ikke triller endnu. Tror du bare jeg skal være tålmodig??
Tak for tålmodigheden:)
Hilsen mig