Brev:
Tumler rundt i sin seng
8. juni 2011
Alder:
9 mdr.
Tumler rundt i sin seng
Hej Helen
Så er vi på banen igen, da vi er i tvivl om nogle simple ting vedr. søvn.
Vores søn Magnus er snart 9 mdr. og en rigtig aktiv lille fyr. Triller, bakker, møver rundt og næste kravler så der sker rigtig meget i de vågne timer. Dette fortsætter desværre også når han bliver lagt i seng. Typisk kravler han rundt i sin tremmeseng i et stykke tid inden han falder i søvn på trods af at vi er meget sikre på, at han er træt, når han bliver lagt i seng.
Skal vi forsøge at trækken den endnu længere inden han bliver lagt i sin seng for ikke at ødelægge en ellers god rytme eller er det ligegyldigt? Han falder derfor også stort set altid i søvn liggende på siden - er det ok?
Af og til om natten kan vi finde ham liggende på maven med hovedet hvilende på den ene arm, vendt til siden og sove super godt - er det ok for en så lille fyr at sove på maven? Vi har indtil nu altid vendt ham når vi har set det, men vi sidder jo ikke og kigger på ham hele natten, så der har været tidspunkter hvor han har sovet på maven.
Det største problem vedr. Magnus' søvn er at hans far har meget svært ved at putte ham. Eller det er egentlig ikke helt korrekt, for hvis vi lige rammer det helt rigtige tidspunkt vedr. putningen så går det fint, men er det ikke det, eller vågner Magnus på et tidspunkt i løbet af aftenen eller natten og er ked, så kan far slet ikke trøste ham. Og Magnus vågner en del da han drømmer meget. Han er meget ked af det når dette sker. Af og til kan det klares med en sut og krammebamsen, hvis vi er meget hurtige, men ofte er gråden så voldsom at han vågner helt og skal trøstes. Når dette sker er det kun mor der dur. Det bliver et problem for os, da jeg har et job med vagtforpligtigelser, så en gang imellem er jeg ikke hjemme om aftenen/natten.
Det skal lige nævnes at Magnus og hans far har et meget nært forhold, idet far går hjemme på barsel på anden måned nu og der er aldrig problemer i dagtimerne. Ej helle med at putte til lur i barnevognen.
Magnus får en flaske MME ved putning ogen igen kl. 23-24. Den sene flaske giver far altid.
Har du et godt råd til, hvorledes far bedre kan accepteres om aftenen/natten???
Vi glæder os til at høre fra dig.
Venlig hilsen
Charlotte