Brev:
Sover for få timer i døgnet
7. juni 2011
Alder:
16 mdr.
Sover for få timer i døgnet
Kære Helen
Vores dreng sover rimelig ok om natten nu - vågner ofte 1-2 gange og skal have et "shhh", evt en hånd. Fra kl. ca. 6 vil han nogle gange rejse sig op og græde - så kommer han over og putter hos os og sover videre der (hans seng står i vores værelse).
Luren er også fin, men ofte kun 1,5 timer - optimalt er den 2 -2,5 time.
Han sover som regel 20.30 - ca. 6.30. Vi synes det er for få timer, også fordi han virker gladere og mere veludhvilet når han får ca. 11 eller mere.
Nu har vi så prøvet at putte ham lidt før, så han sover ca. kl. 20. Resultat; dagen starter kl. seks!
Når han således kun sover 10 t om natten og 1,5 time om dagen (i vuggestuen), ja så er det en meget træt og pylret dreng efter kl. 17.
Hvad gør vi? Er bange for at putte endnu tidligere, da jeg nødigt vil stå op før 6 (støn!)
Lige en tilføjelse: når han er rigtig vågen om morgenen, så er der intet - heller ikke at putte mellem mor og far - der kan få ham til at sove igen!
Han kravler ud af sengen, og snakker og leger - og er klar til morgengrød!
Tak for al din hjælp,
C.