Brev:
Aftensmad, dagsplan og rugbrød
7. juni 2011
Alder:
9 mdr.
Aftensmad, dagsplan og rugbrød
Hej Helen
Så har jeg lige lidt spørgsmål til dig igen:)
Lukas bliver 9 mdr. om 12 dage.
vores dag ser ca. sådan her ud:
6.30-7.00 står op
9.00 formiddagsmad
ca. 9-9.30 formiddagslur ca 1½ time
11.30 middagsmad ( Rugbrød)
13-14 flaske mme
13-14 eftermiddagslur ca 1-1½ time
17.30 aftensmad
18.30 flaske mme
22.30 flaske med vælling ca 230 ml
Er i tvivl om det er for meget vælling han får om aftenen, har lige sat det ned, da han kunne spise 280 ml. problemet var bare at han ikke virkede sulten om morgenen, men han spiser fortsat ikke så meget grød om morgenen, så tænker om jeg skal begynde at give mindre vælling? og skal han fortsat have 3 flasker eller skal jeg snart tage flasken efter middagsmaden væk?
Til middag får han sdr. rugbrød fra bageren, men synes hurtigt det bliver tørt. Må jeg give ham kartoffel eller gulerodsrugbrød, så det er et brød vi alle kan spise, så det ikke når at blive så tørt?
Til aften er han begyndt at få det samme mad som os andre, men jeg blender ofte en god bare lige lidt, og ved siden af får han lidt kartofler i stykker og fx. kogt hamberyg i stykker. Skal jeg begynde bare at give ham maden i små stykker? tænker bare om jeg så kan få ham til at spise nok, og om han kan få nok grøntsager på den måde nu?
Vi laver lassange, pasta og kødsovs, mousacca, kylling i karry, boller i karry osv.
I forhold til søvn, så er det fortsat ofte om formiddagen han sover længst og så tager han en kort lur eftermiddag. Skal jeg bare fortsat lade ham selv bestemme, eller vil det være en god ide at sige max 1 time formiddag, så han kan tage en god middagslur, eller er det fint nok at lade ham selv bestemme. Synes det går fint de fleste dage, men nogen gange bliver han meget træt/pylret sen eftermiddag, men oftest går det fint nok. Alt i alt går det over al forventning med han søvn, så er selvfølgelig også bange for at det kan ødelægge noget, hvis jeg begynder at pille ved hans søvn.
Vi skal til Italien her om 2 uger. Vil det være ok at han i 2½ uge får færdiglavet mad på glas og pulver grød, så vi bare kan slappe af, nyde ferien og spise lidt senere end han sikkert kan vente på:)
Glæder mig til at høre fra dig:)