Brev:
Bordskik 3 årig
6. juni 2011
Alder:
3 år, 2 mdr.
Bordskik 3 årig
Hej Helen,
Så er vores datter blevet 3 år og vi kæmper lidt med hendes spise vaner.
Når hun kommer hjem fra børnehaven så er hun SULTEN...... MEGET SULTEN, og det er svært at spise hende af med et stykke frugt eller lign. Jeg prøver at have maden klar til kl 17.30, men hvis hun ikke får mad når hun kommer hjem, går hun helt amok.... Dette resulterer i at hun så slet ikke er sulten når vi andre skal spise, og nægter at sidde med ved bordet...
Jeg prøver at få hende til at spise bare lidt og så er det : tak for mad og hun er smuttet....
Vi vil jo gerne have at hun spiser sammen med os...
I øjeblikket vil hun heller ikke spise ret mange ting, og jeg prøver at sige at hun skal spise noget af det der er på bordet, og ellers må hun sige tak for mad og gå fra bordet. Men... så er hun jo sulten senere på aftenen inden hun skal i seng, og hvad så ????
Hvor meget kan jeg forlange af hende ?.
Kan jeg forlange at hun ikke får noget at spise når hun kommer hjem, og så vente til aftensmaden (en halv time), eller skal jeg give hende et stykke frugt og så aflede hende med noget andet indtil der er aftesmad, og hvis hun bliver hysterisk så lad hende blive det??????.
Eller hvordan takler vi det ?.
Med venlig hilsen
Rikke