Brev:
Sovevaner - 18 mdr.
6. juni 2011
Alder:
18 mdr.
Sovevaner - 18 mdr.
Kære Helen
Min pige er 18 måneder nu, og trives i den grad. Vi har dog et problem ang hendes sovevaner.
Hun sover stadog i smørhullet. hun bliver puttet i sin egen seng, men vågner og vil ind alt mellem 1-4 timer efter hun er blevet puttet. vi har forsøgt halvhjertet at tage kampen, men da vi begge arb vælger vi søvnen frem for kampen. min mand sover godt men jeg vågner mange gange hver nat, da sengen blive for træng, og nu trænger jeg snart til en ordentlig nattesøvn. jeg har din bog, og har læst andre sove bøger også, men jeg har brug for noget helt konkret til vores situation.
Hendes dag sove vaner er, når hun er hjemme en lur dgl, fra ca 10-12, men i vugestuen lægger de hende allerede 8.30, og så er hun så træt senere på dagen, hvilket gør at hun nogle dage sover to gange (de dage er hun ekstrem svær at lægge om aftenen). jeg har forsøgt at tale med pædagogerne om at ensrette hendes vaner, men de siger de kigger på det enkelte barn og lægger dem når de er trætte. Når jeg fortæller om vores vaner i ferier og weekender og beder dem prøve at "trække" hende lidt, bruger de ord som omsorgsvigt ved at "trække" så små børns sovevaner, så nu tør jeg dårlig tale med dem om det mere. derfor er det svært at sige præcis hvordan hendens vaner er. Men hun vågner altid kl. 6.00 og kommer i seng 19.30. vi har gode putteritualer, som er de samme hver dag, med banan, læsning, tandbøstning, sang og sove.
Håber du kan hjælpe
Hilsen hende med de sorte rander