Brev:
Hvor store bidder?
5. juni 2011
Alder:
13 mdr.
Hvor store bidder?
Hej Helen,
Jeg er lidt forvirret over, hvor store bidder mad jeg kan give vores pige, som lige er blevet 1 aar. Hun spiser gerne selv med fingrene og har 6 taender (to i undermunden og fire foroven) nu, men var ret langsom til at komme i gang med fast foede.
Jeg har laest nogle steder, at man ikke skal give barnet noget, som er stoerre end en aert. Men andre steder laeser jeg, at boern paa den alder spiser meget stoerre bidder, selv gnaver af stoerre ting etc. Hvad er gode retningslinjer? Hvis jeg giver hende noget, som hun kan saette taenderne i - fx agurk eller banan - bidder hun en meget stoerre mundfuld af, end hvad jeg ville give hende og tror, at hun kan spise uden problemer.
Med venlig hilsen
Udlandsdanskeren