Brev:
Roder rundt i sengen om natten
5. juni 2011
Alder:
14 mdr.
Roder rundt i sengen om natten
Hej Helen,
Vores lille dreng på 14 måneder har nogle nætter, hvor han roder rigtig meget rundt og halvvejs vågner, fordi han banker hovedet ind i tremmerne på tremmesengen. Han græder og er ikke til at trøste, vi kan ikke få ham til at sove videre i egen seng, selvom han egentlig ikke virker til at være helt vågen.
Han ender altså med at komme ind til os, hvor han så kan ligge og rode rundt længe, meget længe… Han sætter sig op, vælter, griner eller pludrer måske lidt, møver sig frem, henover os hvis han kan komme til det, og helt ud over kanten. Men han virker på intet tidspunkt til at være vågen.
Når vi fanger ham, inden han ryger ud over sengekanten, eller fjerner ham når han ligger ovenpå os, så skriger han, men heller ikke hér virker han til at vågne ved det.
Nogle gange virker det til at han finder ro ved at putte sig ind til os, men det er kun lige i 5 minutter indtil han igen roder rundt.
Hvad er det bedste vi kan gøre for at holde ham lidt i ro, så vi også kan få lidt nattesøvn ud af det?
På forhånd tak