Brev:
Kræsen - 3 år
4. juni 2011
Alder:
3 år
Kræsen - 3 år
Hej Helen.
Lige et spørgsmål vedrørende mad.
Min dejlige søn Julius på snart 3 år (om en måned :-) ) er begyndt at blive kræsen. Han har altid spist næsten alt, og specielt grøntsager, frugt og brød har været et hit. Men nu er han begyndt at pille grøntsagerne ud af retterne med et "Mig kan ikke li det!"
Jeg går meget op i, at han får sund og varieret kost - men det er svært når grøntsager bliver pillet fra.
Er det en fase eller kan kræsenhed godt pludselig komme??
Vi har prøvet at sige, at han ikke får mere f.eks kød eller pasta før han spiser sine grøntsager - men det virker ikke altid. Enten bliver han sur, eller så vil han ikke have mere mad. Hvad gør man her???
Han er lige ( 9 uger siden) blevet storebror til en lille dreng. Han er meget glad for sin lillebror og meget god ved ham.
Kærlig Hilsen
Henriette