Brev:
Sover dårligt i varmen
4. juni 2011
Alder:
6 mdr.
Sover dårligt i varmen
Hej Helen.
Glemte i mit tidligere brev at spørge ind til hvad man gør når lille pigen får det alt for varmt i barnevognen?
Som jeg skrev i mit tidligere brev kæmper jeg med at få hende til at sove ... især sin eftermiddages lur. Og tager tit barnevognen ud på en gåtur. Men nu hvor varmen virkelig begynder at trykke så bliver den lille meget varm nede i vognen. Hun ligger kun i body og med et vattæppe som er sparket af... men jeg skal jo have hende til at sove...
Når jeg så kommer hjem fra turen så kan jeg kun finde rigtig skygge under træet men her er også en del vind....er det ok når hun ikke har hue på og kun ligger i body?
Sådan her har dagens skema set ud idag.
Kl 5.00
Vågen og vil ikke sove mere. Mor ammer flittigt og giver maya sutten imens vi ligger sammen og putter i dobbelt sengen, men sover meget sjældent videre.....står op og leger lidt.
kl 6:30 Får grød+ vand af kop.
Kl.8.00 Har ammet maya i sengen og får med held hende flyttet over i barnevognen hvor hun sover videre udenfor. Sover 30- 45 min. Mange gange vil maya ikke tage denne lur.
Kl. 8.45 kommer op af barnevognen.
Får frugtmos + vand af kop.
Virker stadig lidt pylret.
Leger og pludrer.
kl.10.30 Ammes inde i sengen, men falder ikke i søvn her, så ligger maya ud i barnevognen for at se om hun vil tage en lille power lur inde middagsgrøden. Hun er nemlig meget pylret og virker træt.
Maya tages op kl 11:30 uden at have sovet.
Får hirsegrød af flager+ agurkestave+ vand af kop.
Er nu en meget pylret pige som har brug for sin søvn. Efter at været puslet og blevet ammet lægges hun ud i barnevognen og vi triller en tur i varmen som hun bliver meget varm af. Får hende til at sove og sætter hende ind på hendes værelse i vognen da der er køligst.
Vognen her efter max en time og vil ikke sove mere men virker stadig træt.
Forsøger at vugge vognen og lægger hende ind i min seng og ammer og putter med mig... til sidst kommer hun over i sin egen seng om står inde på vores værelse....men må til sidst opgive og tage hende op.
kl.15.00 Får lidt A38 med frugtmos som topping.
kl16:30 Ammes og falder her i søvn. Tager en powerlur på 30 min på sofaen.
Resten af dagen har jeg stadig til gode da jeg skriver dette.
Men planen er hjemmelavet kartoffelgrønsagsmos kl 17:30 og alt efter mayas humør så vil hun få lov til at ligge og pludre til kl 19 :30 hvis hun er frisk eller puttes kl 18:30 hvis hun er meget træt og pylret. Aftenbad tager vi efter behov og om hun er meget pylret. Aften ammer som regel i vores seng hvor hun falder hen og jeg kan så give hende sutten og lægge hende hen i sin seng.... har meget svært ved at få hende til at sove hvis hun ikke falder i søvn ved amningen. Er dette forkert? Nogle god råd?
Hilsen Ann og Maya.