Brev:
Søvnrytme og sover meget let
2. juni 2011
Alder:
6 mdr.
Søvnrytme og sover meget let
Hej Helen.
Jeg har en lille datter på lidt over 6 måneder, som jeg prøver at få kørt en god rytme ind ved efter at have læst de svar du giver inde på denne side til andre brugere.
Nogle dage sover og spiser hun som planlagt, men andre dage vil hun ikke overgive sig til søvnen.
Dette gælder primært de lure hun skal have om dagen. Hun har fået mad og er blevet ammet. Hun gnider øjne og gaber og bliver pylret, men på trods af disse tegn og at jeg får lagt hende hurtigt i barnevognen og mange gange går tur med hende så vil hun ikke overgive sig..... ligger bare og snakker og tager sutten ud af munden, sparker med benene...... hvilket frusterer mig, da jeg så ved at hun kommer til at være i underskud med søvn resten af dagen og ender med en pylret baby ved aftenstid.
Et andet problem er at hvis hun endelig er faldet i søvn, og så bliver vækket 5 min efter af larm eller andet så vil hun ikke falde i søvn igen... ligesom om hun siger "hey mor og far jeg har da sovet og er frisk... jeg skal da ikke sove mere..." har så prøvet at gå en tur igen eller andre tiltag men lige meget hjælper det.... man kan ligeså godt tage hende op og så vente til næste gang chancen byder sig.
Eks her til aften.... falder i søvn ved aftenamning på vores seng. Jeg lægger hende over i hendes seng som så mange andre gange, men en forkert bevægelse ved hendes dyne gør at hun vågner og så har jeg lige pludselig en meget vågen pige som faldt i søvn kl 19:00 og som jeg ved er meget træt, men som ikke vil sove igen... endte så med at ligge med hende på sengen indtil ca kl 21:00 hvor hun så endelig overgav sig og tør ikke flytte hende... så hun må sove imellem sin far og mig i nat.
Hvad gør jeg /vi forkert?
Med venlig hilsen
Ann