Brev:
Vågner rigtig mange gange i løbet af aftenen
2. juni 2011
Alder:
7 mdr.
Vågner rigtig mange gange i løbet af aftenen
Hej Helen
Jeg har en dreng på 7 mdr, som sover rigtig dårligt om natten. De sidste 3 mdr har hans søvn været meget afbrudt. De værste nætter op til 10/15 gange, men for det meste en 6/7 gange. Det er som regel ikke nok med en sut - han skal trøstes og hjælpes til at falde i søvn igen. Han har sovet på eget værelse siden han var et par mdr, men han sover nu for det meste sammen med mig, da det er for hårdt at stå op så mange gange om natten.
Vores dagsrytme ser sådan ud:
ca. 7.00: Havregrød
kl. 8.00: Formiddagslur på en lille time
kl. 10.00: Grøntsagsmos med kød og vand af kop
kl. 11.30: Puttes med 200 ml MME og sover 2-3 timer
kl. 15.00: Rugbrødshapsere med pålæg + vand af kop
kl. 17.30: Aftensmad - kartofler/kød
Kl. 19.00: Puttes med 250 ml MME
Han falder rimelig nemt i søvn, men vågner så rigtig mange gange i løbet af aftenen.
kl. 22.30: Får en flaske i søvne eller hvis han alligevel er vågen.
Vågner igen mange gange i løbet af natten
kl. 03.00: får flaske, men ikke mere end 100 ml, da jeg tænker, at der skal være plads til morgenmad.
Hvad kan vi gøre? Han er en motorisk meget dygtig dreng. Har siddet selv siden han var 5,5 mdr og kommer selv op og sidde nu fra kravlestilling. Kravler næsten. Vi har fået tjekket ørerne - de er ok!
Trænger snart til søvn!
Venlig Hilsen
Tilde