Brev:
Sover han for meget? - 5 mdr.
30. maj 2011
Alder:
5 mdr.
Sover han for meget? - 5 mdr.
Hej Helen,
Min søn på snart 5 mdr er de sidste uger begyndt at have meget svært ved at holde sig vågen i løbet af dagen. Vi er i samme periode begyndt med grød om formiddagen og det kan han rigtig godt lide. Han får nu 1/2 dl grød og får samtidig lov til at sutte på alt vores mad (både frugt, grønt og kød).
Det virker som om der er så mange nye indtryk i løbet af dagen at han simpelthen ikke kan holde sig vågen i mere end 1,5-2 timer af gangen. Vores dag ser ca sådan ud:
6 - vågner og får bryst. Sover videre til 8
8 - vågner og får bryst, ren ble og tøj.
9.30 - klar for at sove igen. Sover ca 45 min.
11.30 - risgrød (det er det vi er startet med) og vand af kop (forstår dog ikke helt det med vand endnu så vil have mælk efter grøden.) Falder ofte i søvn når han får bryst her og bliver derfor puttet i barnevognen kl 12 hvor han sover til ca 14.30.
16 - får bryst og sover igen i ca en time.
19 - får bryst og sover igen i ca 30 min. Dvs dagens 4. lur
21 - får mme og puttet til natten. I løbet af natten vågner han et par gange og er ked af det, men får ikke mælk før kl 6 igen. Han falder hurtigt til ro når han får sutten og min hånd på sit hoved.
I starten syntes jeg det var fantastisk at han pludselig var begyndt at sove så godt, men nu er jeg begyndt at bekymre mig for om han faktisk sover for meget? Prøver jo at stimulere ham så meget som muligt når han er vågen, men det synes jeg nu altid jeg har og han har bestemt ikke altid været så søvnig.
Han har ikke feber og har afføring ca hver dag, nogle gange hveranden. Han spiser meget og ofte søger han bryst to gange i hans vågentid. Han vejer 9100 så han er en stor dreng.
Han er i samme periode begyndt at gnide sig meget i øjnene, men de er ikke røde.
Hvad synes du om at han er så træt?
Med venlig hilsen
Pernille