Brev:
3 1/2 mdr gammel dreng vil ikke sove om dagen
30. maj 2011
Alder:
3 mdr.
3 1/2 mdr gammel dreng vil ikke sove om dagen
Hej Helen
Jeg skriver til dig, da jeg snart ikke kan holde til det mere , ved simpelthen ikke hvad jeg skal gøre.. jeg har en søn på 3 1/2 mdr ...han vil ikke sove...
Vil lige starte med at sige at de første 14 dage havde han gulsot og sov hele tiden da han var meget sløv...
Efter de 14 dage skreg han i 6 uger konstant.. ikke bare et par timer om dagen .. Hele tiden og så meget så han nogle gange glemte at trække vejret. Han havde ondt i maven. vi prøvede flere ting uden held, men til sidst var vi hos kiropraktoren og han sagde at han hans ryg ikke var rettet ud... allerede efter den første gang var han en helt anden dreng og efter 4 gange var det helt væk og han var totalt forandret dreng. han kan nu ligge og kigge og smile og hygge. kunne han ikke før overhovedet..
Vores problem nu er at han ikke vil sove om dagen.
Han vågner kl 6 - 7 om morgen og sover først rigtig igen kl 22 om aften hvor han så sover til kl 4 og fra kl 4 til 6-7. I løbet af dagen bliver han så træt og det gør at han begynder at græde helt vildt og man kan næsten ikke få ham til ro det eneste der hjælper er at kan falder lidt hen og sover hen over Bryst/skulder. han kan virke som om han sover dybt og når jeg så stille og roligt ligger ham fra mig, så åbner han øjnene med det samme og er lys vågen og begynder at græde...
jeg har prøvet at ligge ham ned næsten med det samme og 15 min og 30 min .. så jeg kunne se om der var et sted i hans søvn der var bedst... men hjælper ikke....
Hvis jeg er heldig og skulle få ham til at sove når jeg ligger ham ned så sover han 30min til 1 time....
det kan ske 1-3 gange om dagen. det vil sige max 2-3 timer om dagen.. nogle dage har jeg oplevet han kun har sovet 30 min fra kl 6 morgen til 22 aften ialt....
3 gange er det sket han har sovet 2 1/2 time i træk til middag og det er helt vildt.. men så han heller ikke sovet mere den dag...
Vi prøver både med at ligge ham på sofaen og i barnevognen. men intet af det virker .. han har ikke været så vant til barnevognen fordi han havde så ondt i de første mdr så han hang på os.. har det måske noget med det at gøre at han har været så meget hos os pga han havde så ondt... at det nu er det eneste sted han kan finde ro?..... kan kan rigtig godt lide larm så tænker måske det er fordi der er for stille når han skal sove....
Når han er glad og leger er han simpelthen verdens dejligste dreng.. men kan ikke holde til det mere. er fuldstændig fastlåst...
Med venlig hilsen
Tina