Brev:
Hvid prik i brystvorten - smerte ved amning
19. maj 2011
Alder:
0 mdr.
Hvid prik i brystvorten - smerte ved amning
Hej Helen.
Så kom vores nye datter til verden for 1 uge siden, og amningen fungere indtil videre helt fint:-)
Det er dog begyndt at gøre vanvittig ondt i den venstre brystvorte når hun tager/får fat. Og det er også begyndt at snurre/svie når de er "pakket væk". Jeg har opdaget at der er en hvid prik på ca 2 mm i diameter midt i brystvorten, kan det være den der gør ondt og hvad kan det være? Betændelse? Den forsvinder ikke når hun har suttet færdigt eller hvis jeg prøver at gnide lidt på den. Der er ikke noget med højre bryst.
Jeg vil også lige sige at det er venstre der er mest spændt og knudret. Jeg forsøger at massere det inden og under amning for at lette smerten lidt.
Håber du kan hjælpe. Men jeg prøver også lige min egen sundhedsplejeske efter weekenden.
Hilsen Charlotte