Brev:
Brok ved måltiderne
19. maj 2011
Alder:
8 mdr.
Brok ved måltiderne
Hej Helen
Tusinde tak for dine rigtige gode svar og hjælp, det er en tryghed at kunne sende dig en mail, når spørgsmålene melder sig :-)
Jeg har sendt dig en mail tidligere vedr brok ved måltiderne, jeg har lige et par tvivl spørgsmål mere.
Amalie min datter på 8½ mdr. brokker sig stort set ved hvert måltid. Hendes opmærksomhed kan vi aflede kort med en ske, lille skål, agurk, stk brød eller lignende, men pludselig tager det hende og så vil hun bare ikke mere. Hun begynder at græde/brok, sommetider er det med tåre også selvom jeg ligger et stk brød til hende, så hun selv kan spise med, så skubber hun det væk.
Ofte får jeg ikke mere end 5-6 tsk fuld øllebrød i hende om morgenen og 2-3 harpser brød, men er det nok eller spiser hun for lidt??
Er det en overgang hun skal igennem, og derefter vil det blive bedre eller er det noget jeg kan forvente vil vare ved længe??
Jeg undre mig bare, for i min mødregruppe er der babyer som kan sidde fint og spise den ene hapser efter den anden uden brok!!
Hvor tidligt kan man se babyers personlighed, om hun er en pige med meget temperament. Jeg kan blive helt nervøs for, om hun er en temperamentfuld pige, og det er derfor hun let brokker sig.
Vi savner et roligt måltid i familien, derfor kommer der mange tanker frem, og måske er det helt unødvendigt at tænke så meget over det.
På forhånd mange tak, glæder mig til at hører fra dig.
Med venlig hilsen
Tina