Brev:
Vil kun puttes af sin mor - 7 mdr.
17. maj 2011
Alder:
7 mdr.
Vil kun puttes af sin mor - 7 mdr.
Kære Helen
Jeg har tidligere skrevet til dig angående vores datters søvnrytme, og dine råd har virkelig hjulpet:) Vi vækker hende tidligere nu ca. 7 – 7.30, og hun er derved nemmere at putte om aftenen – der har været dage, hvor det kun har taget 15 min, så det er jo kæmpe fremskridt.
Du skrev også i din sidste mail at vi nok skulle acceptere at hun kun ville puttes af mor pt, og det har vi også gjort, men har du evt nogle råd til hvordan farmand kan komme på banen i forhold til at ligge hende i seng?
Det har lykkes ham en enkelt gang, hvor jeg ikke var hjemme, og vi tænkte dermed at nu ville det nok også lykkes fremover når jeg ikke var hjemme, men nej tak, selvom jeg har været væk og de har haft eftermiddag/aftenen sammen, vil hun ikke længere puttes af far.
Er det bare en fase? Kan man finde en blid overgang, hvor hun ikke skal græde sig i søvn, når det ikke er mor der putter hende – jeg har det så frygtelig dårligt med at hun bliver så ked af det, og føler at det er en dårlig måde for hende at falde i søvn på, men folk jeg har spurgt til råds mener bare, at det nok kun vil tage et par gange at hun græder og så hører det op, men selv et par gange synes jeg er for meget – der må findes en anden måde?
Vi putter hende omkring kl. 20, og der har min mand ofte held med at give hende en flaske i hendes seng, hvorefter hun så falder i søvn, men hun tanker op af omgange, så derfor vågner hun altid igen efter ca. 15 min og vil have mere mad (men herefter sover hun så ofte til mellem 4 – 6 før hun vågner igen) – hun vågner ved at græde, og det skal derfor gå stærkt med at give hende næste flaske eller bryst inden hun bliver alt for vågen – men det er her at hun kun vil have mig til at give hende næste flaske (evt får hun lidt bryst, så falder hun hurtigt til ro).
Jeg ligger hende herefter i hendes seng, som støder op til vores seng, og bliver hos hende, og der går ikke længe før hun vender sig om på siden og sover. Skal vi bare acceptere at sådan er det nu, og vente på at hun bliver lidt ældre og så løser det sig nok på et tidspunkt, eller kan vi gøre noget for at det bliver muligt for far også at putte hende uden gråd?
Håber du kan hjælpe os lidt videre
Med venlig hilsen, en fortvivlet mor :)