Brev:
Svært at se hans træthedstegn
15. maj 2011
Alder:
7 mdr.
Svært at se hans træthedstegn
Hej Helen
Det er vores første spørgsmål, så du får lige lidt baggrundsviden.
Vi har en søn på i dag 7 måneder, William. Han blev født ved kejsersnit efter ca. 20 timers veer, og vejede 4200 gr. Altså en ordentlig basse :-)
Jeg prøvede at blive ved med at amme ham, men efter ca. 2 uger stoppede jeg det, da han ikke fik nok mad - og derefter har han fået flaske siden.
Der var de første 2 måneder ca. været noget med hans mave, hvor han havde mavekneb osv. Han havde det ikke særlig godt, hvor vi blev nød til at gå og vugge ham, for at trøste og sove. Efter en til halvanden måned tog vi til en zoneterapeut, som efter 14 dage fik hans mave til at være helt normal igen - det var som at få et nyt barn.
Vores aftensritual i forbindelse med at sove har derefter været en natflaske og vugge ham indtil han falder i søvn - netop fordi han havde været vant til da havde ondt i maven. Efter han blev 4-5 måneder, faldt han faktisk i søvn med natflasken i munden - problem derfor løst. Men nogen gange går den altså ikke, og så må vi vugge ham, især hvis han har sovet en lille lur tidligt på aftenen - så er det som om han ikke er træt nok til at falde i søvn imens han får natflasken. Vi syntes også det er svært at se hans træthedstegn.
Vi har derfor snakket om at få ændret på vanen, så han kan falde i søvn selv, også fordi han altså nu vejer 10 kg......... Jeg vil ikke have at græder sig selv i søvn, hvorfor det er svært. Vi har prøvet med putteritualer, men når vi ligger ham ind, går der ikke lang tid før han græder. Derefter prøver at putte igen og gå - så græder han igen. Efter et par gange, bliver han så ked af det, at han næsten ikke kan trøstes igen, selv om vi tager ham op. Derfor kan vi ikke rigtig finde ud af hvordan vi griber det an, uden at han går helt i spåner.
Vi ser frem til at høre fra dig.
Mange søvnige hilsner
De trætte forældre og William