Brev:
Plan for dagen - 5 mdr.
13. maj 2011
Alder:
5 mdr.
Plan for dagen - 5 mdr.
Hej Helen.
Jeg skriver nu til dig ang. Min dejlige datter på 5 mdr. Hun har fra starten jo været en ”nem” pige og været god til at sove og spise… Men nu mangler jeg ligesom en plan for dagen, fordi hun nu er blevet ældre og der er så mange ting der skal passe sammen nu.
Hun har ikke så meget rytme for tiden… hun er begyndt at vågne 2 gange om natten de sidste 14 dage i stedet for en gang… har dog lagt mærke til, at hvis hun spiser hver 1½ time om dagen (hun ammes stadig) så vågner hun kun en gang om natten, men syntes det er lige tit nok at spise så tit… alt efter hvornår hun vågner sidste gang, står vi op. Det er imellem kl. 06.00 og 07.00 – så er hun vågen et par timer og puttes så til formiddag… her sover hun fra alt mellem 40 min. Til 3½ time.
Hun ammes når hun kommer op (dog ikke hvis luren er kort) og så forsøger jeg så vidt muligt at give hende grød – hun er SUPER glad for grød og hvis det stod til hende, spiste hun kun det. I starten lavede jeg det selv, men syntes det er nemmere med pulver (laver dog selv kartoffelmos m. gulerod) når hun får det om aftenen.
Om eftermiddagen sover hun alt fra mellem 40 min. Til max. 1½ time, måske 2 gange… hun får nogle gange en powernap på 30 min. Ved spisetid, så hun kan holde til kl. 20.00 – 20.30, hvor hun puttes (ammer hende, hvor hun tit falder i søvn) og så vågner hun omkring 01.00 og ammes og omkring 04.30 og ammes.
Når jeg putter hende om dagen er det tit hun falder i søvn ved brystet – er det ok, eller skal jeg begynde at adskille? Det er jo bare svært, for når hun også skal have skemad og hvis hun ikke sover så meget, hvornår skal jeg så give hende det. Og jeg er i tvivl om, hvor meget skemad og hvornår jeg skal give hende, for jeg vil også gerne have hun sover om natten. Har også overvejet at give hende en flaske vælling til natten, i stedet for bryst.
Hun fik dræn i, i går… og det har allerede hjulpet meget på hende og hendes humør… nu kan hun ligefrem ligge og lege selv en del…
Kan du give mig en plan for, hvordan jeg gør det hele bedst i hendes alder?
Syntes i øvrigt, det bliver sværere og sværere at aktivere hende… nogle forslag?
Glæder mig til at høre fra dig.
Med venlig hilsen
Leah´s Mor.