Brev:
Smulder i bleen
12. maj 2011
Alder:
14 mdr.
Smulder i bleen
Hej Helen,
Min store dreng på snart 14 mdr er lige startet med at spise mad sammen med de andre "ikke-babyer" i vuggestuen.
Vi ved ikke helt præcist hvordan maden tilberedes derhenne, eller hvordan den serveres, men sagen er den, at han er begyndt at have nogle anderledes "gaver" til os i bleen.
Han har ret mange tynde afførringer, men ind imellem kommer der ligesom noget tørt og smuldret. Er det normalt?
Det eneste nye han er blevet introduceret for er yoghurt. Specielt lavet til 12-18 måneder fra Nestlé. Han har ikke fået andet end modermælk indtil nu, så vi tænker at det måske kan være en reaktion på komælken? Er det fordi maven lige skal indstille sig på den?
Hvad de ellers serverer i vuggestuen er ikke nyt, han får fisk, kylling, oksekød, linser og alle mulige grøntsager, men det er altsammen som helhed ingredienser han har fået før. Men jeg måske skulle jeg spørge helt ind til tilberedningen?
Han virker ikke til at være generet af denne ændrede afførring, men det giver 1-2 rene par bukser og bodier om dagen, og har stået sådan på i lidt næsten nu. Skal vi tage det op med lægen?
Det skal lige siges at der også ind imellem kommer normale bleer.
Håber du, som altid, kan komme med et godt indput til mig.
På forhånd tusind tak
- Anne