Brev:
Spekulationer om søvn om dagen
9. maj 2011
Alder:
5 mdr.
Spekulationer om søvn om dagen
Hej Helen
Så er Jacobs lillebror kommet til verden og nye spekulationer opstår..(-:
Christian er nu 5 måneder gammel. Han er altid glad og meget tålmodig. Han sover rigtig godt om natten. Bliver puttet kl 20. og vågner omkring kl 6. spiser ca. en gang om natten.
Mit eneste "problem" er at få ham til at sove om dagen. Dvs. jeg kan godt få ham til at sove, men han vågner hele tiden. Det har ikke stået på hele tiden. Det startede for ca. en måned siden. Han puttes men vågner med 5, 10 eller 15 minutters interval og jeg bruger stort set hele min dag på at gå ned og vugge barnevogn og gå op igen.
Jeg giver ham sutten eller aer ham på kinden og så vugger jeg barnevognen til han sover igen. Tit og ofte har han lukkede øjne men græder højt og andre gange kigger han op på mig med store øjne. Jeg er oftest nede omkring 5 til 6 gange på 45 minutter.
Hvis jeg er rigtig heldig kan jeg, hvis jeg er vedholdende få ham til at sove godt tilsidst og så sover han længe, men det er en hård kamp. Tager jeg ham op så smiler han bare og er glad, hvis altså han bare kan få lov at hænge hos mig hele tiden.
Jeg ser et mønster for hans storebror var vist meget på samme måde. Man glemmer hurtigt men jeg kan da se udfra nogle af mine gamle breve til dig, at han heller ikke var super god til at sove om dagen.
Måske får vi bare børn der ikke er så gode til at sove..
Eller også gør jeg et eller andet forkert.
Jeg er egentlig ikke bekymret for ham. Han trives, elsker at spise, griner og er meget glad hele tiden. Så han er faktisk let at have med at gøre, men jeg trænger bare til en pause indimellem. Også til at kunne lege med Jacob uden at blive forstyrret hvert 5 minut.
Ellers går alt så fint og Jacob er den sødeste og mest kærlige storebror man kunne ønske sig. Christian får kys og kram og søde ord hele tiden!!
Jeg håber du kan hjælpe mig lidt.
Mange hilsner Trine