Brev:
Struktur for dagen
9. maj 2011
Alder:
7 mdr.
Struktur for dagen
Hej Helen
Lige et par kortere spørgsmål:
- Hvilke intervaller anbefaler du mellem spisning og mellem søvnperioder for et barn på 7½ md? Har hørt om en 3-timers-regel, men synes min datter virker søvnig efter 1½-2 timer om formiddagen.
- Jeg har egentlig prøvet at opstille en ”ønsket struktur” baseret på et søvnhjul jeg så i din søvnbog og ifølge den skulle hun sove noget i retning af 1½ og 2 timer i løbet af de to dagslure. Men hvad gør jeg når nu praksis pt er at hun sover et sted mellem ingenting, 15 minutter eller 45 minutter hvis det går godt. Skal jeg lave en struktur baseret på at hun kun sover 30-45 minutter eller skal jeg prøve at følge den struktur hun ”burde” have hvis hun altså sov væsentligt længere?
- Et sidespørgsmål til ovenstående. Når nu man prøver at køre en fast struktur og der så en enkelt dag er en væsentlig afvigelse (Når hun fx er færdig med sin formiddagslur allerede 12.20 i stedet for kl.13? Eller hvis jeg lægger hende ud at sove formiddagslur kl.11 pga. træthed i stedet for kl.12?) vil du så anbefale at holde fast i tidspunkterne i strukturen (så der er længere vågentid hvis hun sover kortere og kortere vågentid hvis hun sov længere en dag) eller vil du rykke resten af programmet frem for at holde fast i intervallerne(med risiko for at strukturen næste dag bliver ændret fordi hun kommer i seng på et andet tidspunkt og så måske også starter næste dag på et andet tidspunkt).
På forhånd tak!