Brev:
Vågner efter 30-45 min om dagen
8. maj 2011
Alder:
1 mdr.
Vågner efter 30-45 min om dagen
Hej Helen
Min søn på 7 uger sover om dagen kun mellem ½ og 1 time af gangen. Hvis jeg går med barnevognen sover han sødt videre, men lige så snart den står stille igen vågner han. Går jeg ind i en butik for at handle vågner han også tit. Jeg har prøvet at give ham sutten og bare trille lidt med vognen og så stille den igen når han sover, men det er ikke nok.
Når han kommer op af en lur får han bryst og bliver tilbudt en flaske også, da jeg ikke har nok mælk til ham. Inden han kommer ud og sove igen får han også en flaske, men her tager han som regel kun 50-80 ml. Hvis han får flaske i stedet for bryst når han kommer op spiser han 130-150 ml. Når jeg putter ham om dagen, falder han selv i søvn i barnevognen uden at jeg triller med den. Jeg har prøvet at svøbe ham, men det bryder han sig ikke om. Den sidste uge har jeg gået med ham ca. 4 timer i alt hver dag for at få ham til at sove hvilket i længden bliver for hårdt for mig, da jeg har problemer med ryggen.
Jeg har prøvet at arbejde på at han sover 3 gange i løbet af dagen som jeg kan læse at du anbefaler, men er han for lille til at jeg kan forlange at han sover 3 timer i træk? Nogle gange når han kommer op efter en lur på 45 min har han været frisk nok til at være vågen i ca. 1 time bagefter, men det bliver bare til mange lurer i løbet af dagen så. Han har vel også godt af at sove en mere sammenhængende søvn eller hvad? Hvis han sover 2 ½ - 3 timer kan han være vågen i ca. 2 timer.
Her i weekenden har jeg været syg og har derfor ikke haft mulighed for at gå, hvilket har resulteret i, at han har klat sovet og –spist hele dagen. Flere gange har han spist ca. 50 ml af gangen.
Om natten sover han mellem 3 og 4 timer i træk hvorefter han så får en flaske. Nogle gange har han svært ved at falde i søvn igen bagefter og der kan gå 30 min inden han falder i søvn igen. Han sover ca. 11 timer om natten.
Hilsen Stine