Brev:
Min søn er rigtig glad for sin flaske
6. maj 2011
Alder:
9 mdr.
Min søn er rigtig glad for sin flaske
Hej Helen.
Jeg har en dejlig guldklump på 9½ mdr, som er rigtig glad for sin flaske. Han får pt. flaske 4 gange om dagen (morgen, middag, eftermiddag og aften).
Han vågner omkring kl 7 og ønsker at få sin flaske (når jeg tager ham op "bider" han mig i skulderen og kommer med høje lyde) Han falder ikke til ro før han får den. Han drikker 150-180 ml MME. Omkring 45 min efter bliver han tilbudt morgenmad, som består af ½ bolle med ost og sødmælk. Her efter, ca kl. 8:30 bliver han lagt til at sove og sover en time eller 2.
Kl 11 får han rugbrød og frugt eller grønt og bliver urolig. Han kommer med høje lyde/skrig, banker i bordet og "bider" mig i armen. Så her får han en flaske igen på 200 ml MME og sover så igen 1-1½ timer.
Bliver i løbet af eftermiddagen tilbudt boller og frugt + drikkelse og kl 16 får han igen en flaske på 200 og sover ½-1 time.
Kl 18 spiser vi aftensmad, hvor han får grønsagsmos og kød og kl 18:30-19 er han igen træt og får sin natflaske på 230 ml MME og sover så helt til næste morgen.
Han spiser aldrig det helt så meget mad af gangen og jeg er godt klar over at det er pga flaskerne, men jeg er bare ikke helt sikker på hvordan jeg skal gribe det an. Det kunne være rart at have en dagsplan at rette sig efter også nu her da han skal starte i vuggestue
På forhånd tak.
Venlig hilsen
Rikke.