Brev:
For lidt mælk og jerndråber
3. maj 2011
Alder:
8 mdr.
For lidt mælk og jerndråber
Hej igen
Det er ikke længe siden jeg sidst skrev, at min søn på 8½ måneder fik to flasker i døgnet. Da drak han næsten 400 ml tilsammen. Men tiden flyver og der sker nyt hele tiden.
Nu er vi næsten på 0 flasker!!! Fra den ene dag til den anden er han begyndt at sove helt igennem altså fra han puttes kl. 19 ca og til ca. 6.20. (Og jeg nyder at få min nattesøvn, andet ville være løgn, jeg har sovet rigtig rigtig dårligt siden jeg fødte, fik en efterfødselsreation, som ikke ligefrem hjalp på det og omvendt. Men nu ser det ud som om min søvnrytme stabiliserer sig).
Vores dage ser nogenlunde således ud:
6.20 vågner
7.15 grød, frugtmos, mælk af kop
9 lur på ca. 1½ time
11.30 øllebrød m. frugtmos, rugbrød m. smørbart pålæg, vand og mælk af kop. (MME i grøden)
13.30-14 lur sover ca 1½ time.
15-15.30 eftermiddagsmad. Youghurt natural med frugtmos, havregryn, bolle med smør eller ost. Mælk og vand af kop.
17-17.30 aftensmad. Er ikke så glad for grøntsager, men det går fremad. Slutter af med grød.
18.45. Puttes med flaske tager ca. 100-150 ml.
Og så sover han så til næste morgen.
Drikker vand løbende gennem hele dagen.
Han vil ikke have MME af kop og vil ikke have flaske i løbet af dagen.
Rugbrødet til øllebrød skal opløses i 2 dl vand, kan jeg eventuelt tilsætte modermælkserstatningspulver der svarer til de 2 dl, det vil sige 6 NAN2 strøgne skeer? Jeg fortynder grøden med færdigblandet NAN2 ca. 50 ml.
Burde jeg forsøge at give ham en flaske mens han sover? Evt, når jeg går i seng.
Hvor mange jerndråber skal han have?
Kunne han have brug for en kalk tilskud?
Hilsen