Brev:
Salt i babymaden
3. maj 2011
Alder:
7 mdr.
Salt i babymaden
Hej Helen
Iflg. anbefalingerne skal man undgå salt til babyer, men må godt give dem ens egen mad, hvis den kun er let saltet.
Jeg har snakket med min sundhedsplejerske om det og hun siger at problemet er at nogle børns nyrer kan håndtere salten når de bliver 9 mdr, andre først ved 12 mdr. Og at hvis det var hende ville hun holde sig helt fra salt til den lille.
Jeg vil jo gerne gøre det bedste for mit barn så indtil nu har jeg kogt hendes grøntsager separat, stegt kød uden salt på og sågar lavet en gryderet uden salt (den smagte altså ikke af ret meget :-( ) andet end den salt der var i dåsen med flåede tomater som kom i retten.
Jeg vil lige høre din vurdering - kan mit barn ske at tage skade hvis hun får salt, og kan man evt. sige noget om hvor meget der må være i maden (tror fx der var ½ g per 100 gram i dåsetomaterne).
På forhånd tak for svaret :-)