Svar: Sveder om aftenen
26. april 2011
Alder:
13 mdr.
Kære Rasmus og Andreia
At jeres datter sveder meget, tillægger jeg ikke umiddelbart sammenhæng med hendes vaccination - men I kan naturligvis spørge læge om det skulle være en bivirkning ...
At det kan være tegn på at hun måske er ved at blive syg og derfor som optakt får nogle hedeture eller kulderystelser lyder mere sandsynligt, der florerer jo flere ting i øjeblikket.
Umiddelbart tænker jeg dog at det lyder som om at hun har gjort det i en længere periode og at ingen af de ting I har forsøgt med virker ... Kunne det tænkes at hænge sammen med at hun har brug for en anden madras eller dyne, som giver hende mulighed for bedre at kunne komme af med varmen. Det lyder som om at hun lige der, hvor hun skal geare ned, finde roen i kroppen og slappe af får en hedetur - og måske vil det hjælpe hende til at akklimatisere, hvis hun sover på et andet underlag eller med noget andet over sig, som netop lettere lader hende 'ventilere' ... Temprakon laver blandt andet madrasser og dyner, som regulerer fugt, varme og kulde...
Det kan også være at det hænger sammen med ændringer i hendes hormonbalance, stofskifte eller evt. blodsukker ...? I må også her prøve at tale med lægen. Det kunne være en idé at prøve med en godnatgrød inden sengetid, for hvis det har noget med stofskifte eller blodsukker at gøre, så kunne lidt ekstra mad at sove på måske hjælpe. Det er et forsøg værd at prøve.
Håber I kan bruge lidt af dette videre, fortsat held og lykke med hende :)
Med venlig hilsen
Helen Lyng Hansen
sundhedsplejerske