Brev:
Hvor meget skal en tre årig sove?
26. april 2011
Alder:
3 år, 3 mdr.
Hvor meget skal en tre årig sove?
Hej igen igen!
Kan det passe at min tre-årige datter kun sover 10 -11 timer i døgnet?
Hun kommer i seng kl 21, men sover sjældent før kl 21.30 og står op kl 8.00. Hvis hun kommer i seng kl 21.30 falder hun i søvn med det samme. Men hvis hun kommer senere i seng selvregulerer hun, og sover hun oftest bare længere næste dag. Hvis hun kommer tidligere i seng (kl. 20), falder hun først i søvn kl 22!
Hun har ikke sovet lur i ca. tre mdr nu, men hvis hun falder i søvn om dagen, selvom det kun er 20 min., kan hun ikke falde i søvn før ved 22.30 tiden.
Det er en konstant kamp for at sengetiden ikke skal rykke sig for meget i den sene ende.
Hun er nok udpræget b-menneske, men sover hun nok?
Tak igen.
Mange hilsner