Brev:
Hvornår det er bedst min søn spiser/sover - 5 mdr.
26. april 2011
Alder:
5 mdr.
Hvornår det er bedst min søn spiser/sover - 5 mdr.
Hej igen :o)
Jeg ønsker også lidt hjælp til en passende dagsrytme til min søn, da jeg har lidt svært ved at finde ud af, hvornår det er bedst han spiser/sover i forhold til hans alder.
Jeg havde egentlig tænkt mig med at vente længere med at at give ham skemad, men det var meget tydligt at han var klar til det (han fulgte hver en bid vi tog, og blev helt ude af den når han sad med til bords), så nu er vi oppe på to måltider om dagen. Jeg småammer en del i løbet af dagen. Jeg kommer nok til nogen gange at bruge det som en pause til mig selv, fordi det er det eneste tidpunkt, hvor jeg ikke kan gøre alt muligt andet.
Jeg går alene hjemme med to børn. Vi er oftest ude af huset ml. kl 13-17, hvor vi er i parken, legegrupper, strand osv. Min søn sover desværre ret dårligt når vi er ude, men tager gerne en morgenlur på 2-3 timer i barnevogn i haven.
En typisk dag ser sådan ud
07.00 Morgenamning, sover videre.
08.00 Står op
10.00 Ammer og putter til lur
12.00 Op fra lur/ammer lidt
12.30 Frokost bestående af avocado/bananmos + vand af kop
13.00 - 17.00 Ude af huset - sover en eller to korte lure - jeg ammer nok en gang eller to og han får måske lidt banan e.l.
18.00 Aftensmad bestående af grøntsagsmos/frugtmos med vand af kop.
19.00 tager nogen gange en lille lur.
21.00 sengetid - får de fleste aftner en flaske med mme.
Jeg ammer for det meste stadig et par gange om natten. Han tager ikke sut om natten, men søger rigtig meget, og tit skal han bare lige have brystet i munden, så sover han igen. Hans seng står ved siden af vores uden siden på, så han ender for det meste i sengen alligevel.
Jeg skal om 3 uger ud at rejse alene med begge børn i to uger, hvor jeg ved vi alle tre kommer til at sove i samme seng, men når jeg kommer tilbage, vil jeg gerne have ham til at sove helt i egen seng.
Jeg håber du kan hjælpe mig med en passende dagsplan, der kan fungere for os.
Mange hilsner igen:o)